NAMA : BU NINIK SUBANDIYAH
ASAL MADRASAH : MTs. MIFTAHUL HUDA
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL UN
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional procedure dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat |
Teks procedure |
1 |
2 |
2 |
|
|
Text for number 1-3 Healthy Food Preparation Food which has been prepared or stored in unhealthy conditions causes many people to become ill. Here are several steps you can take when preparing food at home to minimize the risk of getting sick. 1. First wash your hands well. Use soap and water and wash for at least 20 seconds the same time as it takes to sing Happy Birthday twice. 2. Don’t forget to clean under your finger-nails too. 3. Rinse off the soap then dry your hands on clean towel. 4. Thoroughly wash fruits and vegetables, especially if they will be eaten raw. Just use water, don’t use soap for that. 5. Keep uncooked and cooked meat separate. 6. Cover cooked food so flies don’t walk all over it.
BUTIR SOAL : 1. What is the text about? a. Several steps about healthy food preparation b. Ways to wash our hands well c. Ways how to wash our finger-nails d. Several steps about fruit and vegetables separation |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima. |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure text , siswa dapat memilih gambaran umum dengan tepat |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana tertulis pendek baik teks fungsional maupun esai sederhana berbentuk procedure text dalam konteks kehidupan sehari – hari. |
Teks procedure |
2 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2. Why do you have to prepare healthy food? a. To wash our hands well b. To clean under finger-nails c. To minimize the risk of getting sick d. To keep uncooked and cooked meat separate
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure text dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure text , siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
Memahami makna dalam wacana tertulis pendek baik teks fungsional maupun esai sederhana berbentuk procedure text dalam konteks kehidupan sehari – hari. |
Teks procedure |
3 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3. “Cover cooked food so flies don’t walk all over it.” The underlined word means … a. A kind of animals b. A kind of fruits c. A kind of vegetables d. A kind of food
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure text dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure teks,siswa dapat menyebutkan sinonim dengan benar |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional procedure dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat
|
Teks procedure |
4 |
2 |
2 |
|
|
Teks for number 4-7 How to Make Egg and Lemon Soup To make egg and lemon soup, you need all the ingredients below. And here are the steps to make egg and lemon soup: 1. Add the stock to the pan and heat until boiling. 2. Add the rice and cook over low heat for fifteen minutes. 3. Mix the eggs and lemon juice. 4. Add three tablespoons of stock to the mixture and stir. 5. Stir this mixture into the remaining stock in the pan. 6. Add a little salt and pepper. 7. Cook over low heat for three minutes.
BUTIR SOAL : 4. What kind of the text is it? A. Narative text B. Procedure text C. Recount text D. Text advertisement
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure text dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure teks,siswa dapat menyebutkan jenis teks dengan benar. |
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional procedure dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat |
Teks procedure |
5 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 5. How many steps are needed? A. Two B. Three C. Four D. Seven |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima
|
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure teks, siswa dapat menyebutkan jumlah steps dengan benar. |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional procedure dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat
|
Teks procedure |
6 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 6. How long we cook rice? A. 15 minutes B. 5 minutes C. 10 minutes D. 7 minutes
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure teks,siswa dapat menyebutkan lamanya menanak nasi dengan benar. |
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional procedure dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat |
Teks procedure |
7 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 7. What is the purpose of the text? A. To give information B. To persuade the reader C. To tell how to make something D. To entertain the reader
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional procedure dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima
|
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan procedure teks,siswa dapat menemukan informasi rinci tersirat dengan benar. |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
12. Mengungkapkan makna dalam teks tulis fungsional dan isi pendek sederhana untuk berinteraksi dalam kehidupan sehari-hari |
Teks announcement |
8 |
2 |
2 |
|
|
Text for number 8-10 BUTIR SOAL : ANNOUNCEMENT To : All Department Managers The meeting will be held to discuss the customer’s complaints this afternoon. On June, 5th 2017 at 01.00 p.m. The place is in the meeting room. Please bring the documents needed. Thank You Secretary Director
8. What will be discussed in the meeting? a. The customer’s order b. The customer’s needed c. The customer’s documents d. The customer’s complaints
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Mengungkapkan makna dan langkah retorika dengan essay pendek sederhana dengan menggunakan ragam bahasa tulis secara akurat, lancar dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk teks pendek |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan anouncement, siswa dapat menemukan informasi rinci berdasar teks dengan benar.
|
|
NAMA : BU YUNITA
ASAL MADRASAH : MTs.AMDADIYAH
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL UN
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
||
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional narrative dan report dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat |
Teks Report |
1 |
2 |
2 |
||
Text for number 1-3 Kiluan Bay is a tourist attraction located in Kiluan Village, Kelumbayan sub district, Tanggamus district, South Lampung. it is about 80 Kilometres from Bandar Lampung or three to four hours, If you go there by car. This is the place of migration for bunch of bottlenose dolphins. This bay has stunning natural lanscape and coast. The Sady beach which is spreading out there is white and Gentle. It is quite harmonious with the blue sea. Beside swimming and snorkelling, you can also see the attractions from a group of Dolphins in this bay. By using the small boat or Jukung, you will be brought to the middle of the sea where the dolphons gether. It take arround twenty five minutes from the coast. From close distance, you can see a group of dolphins swimming and even jumping on the side of the coming boat as if they welcomed your coming. BUTIR SOAL :
a. they can see many people surfing. b. they can see many peolpe swimming , attraction, and swiiming c. they can see natural lanscape and coast. The sand beach district spreading out there is white and gentle. d. they can see the beautiful fishes.
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
||||||
Merespon makna dalam wacana fungsional narrative dan report dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima. |
||||||
INDIKATOR |
||||||
Disajikan report text , siswa dapat memilih gambaran umum dengan tepat |
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana tertulis pendek baik teks fungsional maupun esai sederhana berbentuk narrative text) dalam konteks kehidupan sehari – hari. |
Teks Report |
2 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2. “By using the small boat or Jukung, you will be brought to the middle of the sea where the dolphins gather.” What does the underlined word refer to ? a. The visitors b. The listener c. The commeete d. The people attraction
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Merespon makna dalam wacana fungsional report dan narrative dalam bentuk teks monolog lisan sangat sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah dan rumah secara akurat, lancar, dan berterima |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan report text , siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
Memahami makna dalam wacana tertulis pendek baik teks fungsional maupun esai sederhana berbentuk (narrative dan recount) dalam konteks kehidupan sehari – hari. |
Teks Report |
3 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3.”...... if they welcomed your coming.” What is the meaning of underline word ? a. Selamat Malam b. Selamat Menikmati c. Menyambut d. Meninggalkan |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Mengungkapkan makna dan langkah retorika dengan essay pendek sederhana dengan menggunakan ragam bahasa tulis secara akurat, lancar dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk teks pendek |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Dapat memahami sinonim dari kata yang ada pada tekk report. |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional narrative dan report dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat
|
Greeting Card |
4 |
2 |
2 |
|
|
Text to number 1-3 FAREWELL Join us to say Farewell to our good friends Olivia and Sam Wilder June 5th 6 p.m at the home of Marcia and John Smith 541 Jumper Street. RSVP 653-441-9034 1. What is the meaning of Farewell ? a.Goodbye party b.When someone says goodbye c. the words are used when someone leaves or is left. d. when someone leaves or is left. |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Mengungkapkan makna dan langkah retorika dengan essay pendek sederhana dengan menggunakan ragam bahasa tulis secara akurat, lancar dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk teks pendek |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Dapat memahami maksud dari setiap kata yang ada dalam Card. |
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional narrative dan report dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat |
Teks narrative |
5 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2.Who will say goodbye ? a. Marcia Smith b. Marcia and John Smith c. Olivia Wilder d. Olivia and San Wilder |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Mengungkapkan makna dan langkah retorika dengan essay pendek sederhana dengan menggunakan ragam bahasa tulis secara akurat, lancar dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk teks pendek |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Dapat memahami isi dari bacaan Greeting tersebut. |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8.1 Memahami makna dalam wacana fungsional pendek dan teks fungsional narrative dan report dalam bentuk teks monolog tertulis sederhana dalam konteks kehidupan di sekolah, rumah,dan masyarakat
|
Teks narrative |
6 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3. What is the synonim oj join ? a. Do together b. Connect c. Become a member d. Combine
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
Mengungkapkan makna dan langkah retorika dengan essay pendek sederhana dengan menggunakan ragam bahasa tulis secara akurat, lancar dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk teks pendek |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Siswa dapat memahami kata dari Greeting tersebut. |
NAMA : BU SITI QORI'INA
ASAL MADRASAH : MTs. AL ISHLAH
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL UN
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Teks Narrative |
1 |
2 |
2 |
|
|
Text for number 1-8 There was a big wolf. He was waiting for a chance to steal a sheep, but the shepherd and his dog continuously chased him away. After a week, the wolf began to get very hungry and thought, “ I must find away to get close to the sheep.” It was by luck that he found a sheep’s skin. He carefully pulled the skin over his body so that none of his grey fur showed under the white sheep skin.Then he could walk in easily and now he was in the middle of the herd. The big wolf knew that the most delicious sheep were the lambs, or the young sheep. He then imitated the voice ofewe or a mother sheep. He could easily cheat a lamb who taught that he was its mother. And the lamb followed him to eat as many lambs as his stomach could take. The big wolf got bigger and bigger everyday. Now he looked like the biggest sheep on earth. One day the shepherd was planning to hold a party. He would invite many relatives and friends. So, he decided to slaughter the biggest sheep very slowly and carefully Guess who it was? The wolf, of course,who was fully covered by the white sheep skin.But, the wolf was so fat that he could not run and fight for his safety. Very easily the shepherd slaughtered him, chopped him, and then cooked him for the big party. BUTIR SOAL : 1.What is the story about? A. A sheep B. The shepherd C. A big wolf D. The shepherd and a sheep. |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.2 Merespon makna yang terdapat dalam monolog pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk narrative dan report |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan narrative text , siswa dapat memilih gambaran umum dengan tepat |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
TEKS NARRATIVE |
2 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2. What was waiting for an opportunity to sneak a sheep? A. The shepherd B A big wolf C. The hepherd and a big wolf D. The lamb
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.2 Merespon makna yang terdapat dalam monolog pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk narrative dan report |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan narrative text , siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Teks Narrative |
3 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3.Why was a big wolf eager to join in the middle of the herd ? Because ....... A. he wanted nothing to do B. he wanted to eat as many lambs as possible C. he wanted to imitate the lamb’s voive D.he could easily cheat a lamb
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.2 Merespon makna yang terdapat dalam monolog pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari dalam teks berbentuk narrative dan report |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan narrative teks,siswa dapat Memilih informasi tersurat dengan benar |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
||
2. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana ber bentuk procedure dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
NOTICE |
1 |
2 |
2 |
|
||
BUTIR SOAL :
1. The above notice means.... A. Everyone may hunt in this area without a legal license B. Illegal hunting are forbidden in this area C. Camping is not allowed in this area D. Everyone must not enter in this area
|
|||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
||||||
2.1. Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
||||||
INDIKATOR |
|
||||||
Disajikan notice,siswa dapat memilih maksud dari notice dengan benar. |
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
||
2. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana ber bentuk procedure dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
CAUTION |
2 |
2 |
2 |
|
||
BUTIR SOAL :
2.Why can’t we open the cover ? A.To avoid the high voltage B.To prevent electric shock C.To keep it in danger D.To endanger the user |
|||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
||||||
2.1. Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari
|
|
||||||
INDIKATOR |
|
||||||
Disajikan caution, siswa dapat memilih maksud caution dengan benar. |
|
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
||
2. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk procedure dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari
|
WARNING |
3 |
2 |
2 |
|
||
BUTIR SOAL :
3. The warning means.......
A.Do not take a picture of the sun B.Do not take a picture from the sun resources C.Do not aim the camera directly to the sun to prevent sun problem D.Do not aim the camera directly to the sun to keep your eyes from problem
|
|||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
||||||
2.1. Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat,lancar,dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari
|
|
||||||
INDIKATOR |
|
||||||
Disajikan warning,siswa dapat memilih maksud warning dengan benar. |
NAMA : BU NANIN MAGHFIROH
ASAL MADRASAH : MTs. SYAMSUL HUDA
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL UN
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11. Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure dengan lingkungan terdekat |
Teks Descriptive |
1 |
2 |
2 |
|
|
Text for number 1-3 Jennifer Lopez (or J. lo) is highly successful actress, singer, and dancer. Her new films and new albums usually go straight to the top. What’s a typical working day for her? Making a film is a hard work. She usually gets up half past five in the morning and she is always on the film set at half past six. She never drinks coffee and she always has a light lunch of just green salad. She doesn’t like working late at nights. She is usually in bed by half past ten. If she stays out late, she will be too tired in the next morning. Adam Shankman, a director of one of her films, says” J. Lo is actually a quiet person. She doesn’t like going out all the time. She often stays at home on Saturday night and watches videos,” If J. Lo isn’t working on a film or making a record, her life style is very different. When she has got time off, she is quite happy to go out. She loves New York restaurants. She loves dancng. She sometimes dances until three o’clock in the morning. J. Lo’s Family lives in New York. They were very close family. She sees her parents every weekend and she always phones them if she has a problem. “ She’s got two older sisters and they get on very well together. They arenot just her sisters, they’re her best friends.
BUTIR SOAL : 1. What is the purpose of the writer in writing the text? A. To describe about Jennifer Lopez’s life. B. To tell about Jennifer Lopez’s family C. To inform about Jennifer Lopez’s personality D. To explain about Jennifer Lopez’s personality life
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Descriptive teks, siswa dapat menyebutkan tujuan dari teks dengan benar.
|
|
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11. Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Teks Descriptive |
2 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2. From the text, we can conclude that Jennifer lopez is ….. A. lovely B. Straight C. Quiet D. Kind |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan teks Descriptive,siswa dapat memilih informasi rinci tersirat dengan benar. |
|
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11. Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Teks Descriptive |
3 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3.” She sees her parents every weekend and she always phones them …”, The underlined word has the closest meaning to …. A. Communicate B. Call C. Talk D. Say |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Teks Descriptive, siswa dapat menemukan sinonim dengan benar. |
|
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|||||||||
11. Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Label |
4 |
2 |
2 |
|
|||||||||
Text for number 4-6 Children’s Cold and Allergy Medicine Uses · Temporarily relieves nasal congestion due to the common cold, hay fever or other upper respiratory allergies, or associated with sinusitis. · Temporarily relieves these symptoms due to hay fever. - Runny nose - Sneezing - Itching of the nose or throat - Itchy watering eyes · Temporarily restores freer breathing through the nose. Directions Do not take more than 4 doses in any 2-4 hour period.
BUTIR SOAL : 4. From the label above we know that …. A.This medicine is only for adult B. This medicine is in the form of syirup C. Stomachache can be cured with this medicine D. Children under 12 cannot take this medicine |
||||||||||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||||||||||
11.1Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||||||||||
INDIKATOR |
|
|||||||||||||
Disajikan teks label, siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar.
|
|
KARTU SOAl
KARTU SOAl
KARTU
NAMA : PAK JUNAIDI
ASAL MADRASAH : MTs. ARRAHMAH
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11. Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berkaitan dengan lingkungan terdekat |
label |
5 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 6. How about the dosage for children under 6 year? A. 4 tsp eery four hour B. 2 tsp every four hour C. 1 tsp every four hour D. Ask a doctor |
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
1. Memahami makna dalam percakapan transaksional dan interpersonal sederhana untuk berinteraksi dengan lingkungan sekitar. |
Undangan |
7 |
2 |
2 |
|
|
Dear Mr and Mrs Albert, We have just moved to Jl Slamet Riyadi 17. You are invited to attend our house warming party. It will be held on Saturday 28 October 2017 at 7 p.m. It would be our gratitude when you come. Thank you Ferdi BUTIR SOAL : 7. What party is the text above? A. Birthday party B. Farewell Party C. Wedding party D. House warming party |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
1.2 Merespon makna yang terdapat dalam percakapan transaksional (to get things done) dan interpersonal (bersosialisasi) sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dengan lingkungan sekitar yang melibatkan tindak tutur: mengundang, menerima dan menolak ajakan, menyetujui/tidak menyetujui, memuji, dan memberi selamat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan teks undangan, siswa bisa mengidentifikasi |
|
KARTU SOAl
KARTU SOAl
KAR
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Pesan pendek |
10 |
2 |
2 |
|
|
Short message for number 10-12
Bram... I just got a bad news. As you know Nita’s father is hospitalized. He passed away last night. Please forward this message to uor friends.
Sender
Jack
BUTIR SOAL : 10. Who just passed away? A. Jack’s father B. Bram’s friend C Nita’s father D. Wrter’s father |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan pesan pendek,siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar.
|
|
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Short message |
11 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 11. As you know Nita’s father is hospitalized . The underlined word refers to…. A. Jack B. Bram C. Reader D. Nita’s father |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan pesan pendek,siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar.
|
|
KARTU SOAKARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Short message/ pesan pendek |
12 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 12 He passed away last night. . The underlined word has the similar meaning with ….. A. life B. died C. sick D. healthy |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan pesan pendek,siswa dapat menentukan sinonim dengan benar.
|
|
KARTU SOA
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Advertisement |
13 |
2 |
2 |
|
|
Kuta Paradiso Hotel A Free from swimming pool offers a relaxing range of options; a tropical oasis which includes a lap pool and terrace bar. Sun loungers and pavilion areas create ample space for leisure and a regular program of water sports and activities is held daily. A full equipped gymnasium, health club and massage entre is available for guest use, with experienced health and fitness professionals to provide expert assistance. At poolside, the laguna Pool terrace serves drinks and light meals throughout the day.
BUTIR SOAL : 13 What is the text about? A. The benefits of a hotel in Bali B. A description of a hotel in Bali C. An information of a hotel in Bali D. An advertisement of a hotel in Bali |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Iklan,siswa dapat memilih informasi rinci tersirat dengan benar.
|
|
KAR
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Advertisement |
14 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 14. Where should you go if you want to get some meals? A. At sun Loungers and pavilion terrace B. At the Laguna Pool Terrace C. At a tropical oasis D. At poolside |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan iklan,siswa dapat memilih informasi rinci tersurat dengan benar.
|
|
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Advertisement |
15 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 15. “ …and pavilion areas create ample space for ….” The underlined word has same meaning with … A. Big B. Small C. wide D. Plenty |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Iklan, siswa dapat menentukan sinonim dengan benar. |
|
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Letter |
16 |
2 |
2 |
|
|
Dear nani, We are having a great a holiday here on the gold Coast Yesterday we went to Movie world. When we got up in the morning, it looked like rain. After a while the cloud disappeared. And it became a sunny day. We then decided to go to the Movie world. The first ride I went on was Lethal Weapon. Next I saw the police Academy show. After that I had lunch as I was really hungry. Means while, Mum and Kelly queued for the batman ride. About one o’clock we got a light shower of rain but it cleared up soon after. We then went on all the other rides. It was a top day See you when you get back.
BUTIR SOAL : 16. What is the letter about? A. Sam’s holiday B. The Gold Coast C. The Movie world D. The shower of rain |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Letter, siswa dapat menentukan informasi rinci tersurat benar. |
|
K
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Letter |
17 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 17. What did they get at one o’clock? A. Lunch B. Shower C. A little rain D. Batman ride |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Letter, siswa dapat menentukan informasi rinci tersurat benar. |
|
KARTU SOAl
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Letter |
18 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 18. Where did Sam spend his holiday with his family? A. On the Gold Coast B. In the movie World C. In Lethal Weapon D. At the Police Aademy |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Letter, siswa dapat menentukan informasi rinci tersurat benar. |
|
KARTU
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
8. Memahami makna dalam teks lisan fungsional dan monolog pendek sederhana berbentuk narrative dan report untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
Letter |
19 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 19. What is the main idea of 3rd paragraph? A. The weather in Gold Coast B. Police Academy show C. Sam’s activities in the movie world D. At the Police Academy |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
8.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks lisan fungsional pendek sederhana secara akurat, lancar, dan berterima untuk berinteraksi dalam konteks kehidupan sehari-hari |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan Letter, siswa dapat menentukan informasi rinci tersurat benar. |
|
NAMA : BU LAILATUL NURUL AINI
ASAL MADRASAH : MTs. BAITURRAHMAN
LEMBAR KERJA
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Recount Teks |
12 |
2 |
2 |
|
|
Last week, my parent, sister, brother and i went to the Zoo. We went there for recreation , we left at 6.00 a.m and arrive there at 8.00 a.m. the Zoo is about a hundred kilometres from my house. There were a lot of people wathcing a giant snake . The snake was there for about a week . it was 9 metres long. I thought it was the biggest snake i had ever seen. After going arround and watching various animals, we went home.
BUTIR SOAL : 1. The writer went to the Zoo with her .... a.Parents b.Sister c.Brother d.Family |
||||||
|
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan pesan pendek,siswa dapat menentukan dan memahami subjek yang ada di dalam bacaan dengan benar.
|
|
KARTU SOA
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Short message/ pesan pendek |
12 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 2. What is the special in the Zoo ? a. Weird Animal b. A giant snake c. Various animal d. Animal’s attraction |
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan recount teks,siswa dapat menentukan dan memahami isi dari bacaan dengan benar.
|
|
KARTU SOA
KARTU SOAL
STANDAR KOMPETENSI |
MATERI POKOK |
NO. SOAL |
SKOR |
BOBOT |
|
|
11.Memahami makna teks tulis fungsional dan esai pendek sangat sederhana berbentuk descriptive dan procedure yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
Short message/ pesan pendek |
12 |
2 |
2 |
|
|
BUTIR SOAL : 3. “After going arround watching various animals, we went home” (paragraph 2) The underline word means that ..... a. Different b. Similar c. Wild d. Mean
|
||||||
KOMPETENSI DASAR |
|
|||||
11.1 Merespon makna yang terdapat dalam teks tulis fungsional pendek sangat sederhana secara akurat, lancar dan berterima yang berkaitan dengan lingkungan terdekat |
|
|||||
INDIKATOR |
|
|||||
Disajikan recount teks,siswa dapat menentukan maksud dari kata yang ada dalam bacaan.
|
|
Tidak ada komentar:
Posting Komentar